1 Feb 2012

HIDUP nie hanya sekali,jom kite ENJOY !!

"shussh...jalan perlahan2...nanti atok dengar kita keluar"

"kriuk...kriuk"

"sapa ada dok bawah tanah tu !"




"alamak...atok da dengar..jom lari ..."waktu tu abang dah cabut dulu.kaki ayam pun jadi la..kite sorang je kene piat telinga dek atok...aduiiihh...

macam tu lah kenangan dulu...menjengah aku saban hari..meminta diulangi..
tapi aku sedar kakiku kini berada di bumi ALLAH........



"bukan nya MIMPI."


"kan best kalau ade mesin masa,boleh pergi masa depan" budak2 kan...nak sangat rasa dewasa.. :)
macam cerita doraemon dulu...masuk laci je pun...~

hahaha :D 


tapi sekarang,buka mata bukan lagi TV yg ade cerite dragon ball yg menjemput..

kelas2...kenape ganggu idup aku? :O
KELAS yg beratur panjang untuk ku hadiri....ASSIGNMENT yg perlu ku lengkapi...~

kawan aku pernah tanya pada kawan yg lagi satu :D

" untuk apenye kita hidup?"


"eleh...x kan itu pown nak tanye...nak berjaya ar"


"berjaya ape ea..??"

"berjaya dalam pekse ar.."


"apekah PEKSE sebenarnye?"

"alah...UPSR,PMR,SPM n sepupu sepapat dye lah...malas aku nak terang"


"pastu ape,MATI...pastu ape kite nak cakap lepas bangun balek nanti?"


"kite cakap da study,da kahwin..ikut sunnah kan "


"abes..kawan kite yg len??"

"kubur kan masing2 kan......"




PEKSE manusia = hamba ALLAH...setiap DETIK..setiap air milo yang dihirup... ~ rindu milo ~

ade ketas pekse tuk kite...pekse amali gitu..tukang catit ade kiri kanan..

cme ade mase tengok balek ketas n cube untuk btulkan selagi bdan dikandung nyawa :)

sweet kan ALLAH :)  pekse dye x yah penat menulis.......

bagi buku rujukan siap bleh tgok lagi... :D  x pernah marah pun sape nak meniru :D

x susah macam SPM kan... :))))

so...ENJOY lah kehidupan ini...

bergembiralah di bawah kalimah



"aku bersaksi tiada tuhan melainkan ALLAH,
nabi muhammad pesuruh ALLAH"


No comments:

Post a Comment